Nieuw Zeeland, deel I + speciale mededeling :) - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Bram Arents - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, deel I + speciale mededeling :) - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Bram Arents - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, deel I + speciale mededeling :)

Blijf op de hoogte en volg Bram

31 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Westport

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost, maar ik heb de afgelopen weken zeker niet stil gezeten. Ik zit alweer bijna op de helft van mijn tijd in Nieuw Zeeland, een mooi moment om de balans op te maken.

Op 5 januari kwam ik laat in de avond aan in Auckland. Ik had verwacht dat ik de eerste dag alleen door zou moeten brengen, maar niets was minder waar. Ik kreeg in de ochtend al een bericht van Gert, de Nederlander met wie ik veel tijd in Australië heb doorgebracht. Hij was nog niet onderweg, dus samen hebben een wandeling door de stad gemaakt.

De volgende dag zijn we samen naar Paihia vertrokken met de bus. Vanuit Paihia hebben we een dagtrip gemaakt naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van het land. Daar hebben we genoten van de uitzichten, gesandboard en over 90 mile beach (een strand dat hier als officiële snelweg geldt) gereden. Vanwege het hoogseizoen zaten de bussen van Paihia naar Auckland de volgende dagen allemaal vol, dus zijn Gert en ik liftend terug naar Auckland gereisd, iets dat in Nieuw Zeeland enorm eenvoudig is. Voor backpackers is het namelijk een erg gebruikelijke en snelle manier van reizen.

Vanuit Auckland zijn we met de bus naar Raglan gegaan, waar ik voor het eerst in mijn leven een surfles heb genomen, samen met twee Zweedse jongens, Elias en Johan. Daarna heb ik nog een aantal keer gesurft, het is enorm leuk. Vanuit Raglan reisden we naar Mourea, waar we een culturele stop hadden. We leerden hier de Haka, een traditionele Maori dans, en we kregen ook een dansshow van de Maori daar. Het was een hele leuke avond, en ook het eten was heerlijk.

De volgende stop was Rotorua. Hier nam ik afscheid van Gert en de rest van de groep, want vanuit Rotorua ben ik diezelfde dag weer vertrokken voor een trip langs de oostkust. De drie dagen durende trip bracht ons langs de schitterende kust. We bezochten Gisborne, de stad met de eerste zonsopkomst in de wereld. De ochtend dat wij er waren hing er echter een lange sluierwolk precies boven de horizon, dus de zonsopkomst was niet te zien. We hebben een paardrijtocht gedaan, roggen gevoerd en, zoals ik al zei, weer gesurfd. De groep was ook ontzettend leuk. Met Pien (Nederlands), Jonas (Duits) en Luana ben ik na de oostkust nog verder gereisd. Terug in Rotorua ben ik naar Hobbiton geweest en heb ik ook nog een ochtend White Water Rafting gedaan.

Na nog een culterele avond in Lake Anewhenua zijn Jonas en Pien in Taupo uitgestapt, dus ben ik verder gereisd met Luana. De bus waar wij inzaten zat vol met leuke mensen, en ook de chauffeur/gids was erg grappig. In deze bus heb ik ook weer hele leuke meisjes ontmoet, met wie ik op dit moment samen reis: Yuki uit de VS (Texas) en Yaara uit Israël.

In Whakahoro heb ik in mijn eentje een grote wandeling gemaakt, het was daar erg mooi en groen. De volgende dag hebben we met de hele bus de Tongariro Crossing in Tongariro National Park gedaan. Deze dagwandeling staat in de top 10 mooiste dagwandelngen ter wereld, en dat is niet zonder reden. De kraters en de bergen zijn waanzinnig mooi. De hoogste berg, Mt. Ngauruhoe, is Mt Doom in the Lord of the Rings films. Teleurstellend was wel dat wij deze niet mochten beklimmen. Normaal mag dit namelijk wel. Daarom heb ik de op één na hoogste berg maar beklommen, Mt Tongariro. Het eerste gedeelte van de dagwandeling heb ik samen met Luana gedaan, vanaf Mt Tongariro heb ik alleen gelopen, omdat Luana dat extra stuk niet wilde doen. Na 7 uur lopen kwam ik bij het eindpunt aan.

De volgende dag zijn we naar Wellington gegaan. Hier hebben we een leuke feestavond gehad met de bus. Het was een afscheidsfeest, omdat de groep hier uit elkaar viel. Sommige mensen vertrokken naar huis of naar een ander land, sommigen vertrokken de volgende dag naar het Zuider Eiland en anderen bleven langer in Wellington (zoals ik). In Wellington hebben we Museum Te Papa, het nationaal museum van Nieuw Zeeland, bezocht. Een schitterend museum met veel geschiedenis en cultuur. Ik heb de volgende dag afscheid moeten nemen van Luana. We zijn in een korte tijd erg goed bevriend geraakt. Ik ben dan ook van plan om haar zeker eens op te zoeken in Brazilië. De dag erna ben ik met Yuki en Yaara naar het Carter Observatory gegaan. Een leuk museum over sterrenkunde, met een mooie show in het planetarium.

Op dinsdag heb ik de oversteek gemaakt naar het Zuider Eiland. Daar kwamen we 's avonds aan in Abel Tasman National Park. Vlakbij het Natonal Park heb ik de volgende dag mijn skydive gedaan. De skydive was het beste dat ik ooit heb gedaan. Het gevoel van ultieme vrijheid geeft een enorme adrenaline kick die je een uur na de sprong nog steeds voelt. Toen het gevoel een aantal uren was weggezakt, ben ik 's middags naar bed gegaan: ik was uitgeput.

Op donderdag zijn we naar Westport gereisd. Daar heb ik nog een middag gesurft. Nu, twee dagen later, zit ik nog steeds in Westport. Hier geniet ik even van twee 'vrije' dagen. Morgen vertrek ik weer, naar Franz Jozef, waar ik een gletsjerwandeling zal maken! Het avontuur is nog lang niet over!

****

En nu een andere 'kleine' mededeling. Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat ik opnieuw mijn tijd in Australië zal verlengen. Er is daar nog zoveel te zien en ik wil graag nog wat werken in Australië. Wanneer ik dan wel naar huis zal komen is ook voor mij een vraag. De planning is in de eerste paar maanden van 2016, maar misschien ook wel eerder, mocht ik het tegen het einde van dit jaar toch moe zijn.

Ook leuk om te vermelden is dat op dit moment een aantal vrienden de mogelijkheden aan het bekijken zijn om mij in de zomer van dit jaar op te zoeken en voor een week of 3 à 4 samen door Australië te reizen! Genoeg om dus naar uit te kijken. Eerst nog maar eens even genieten van mijn laatste 4 weken in Nieuw Zeeland!

  • 31 Januari 2015 - 11:17

    Manon:

    Wauw Bram, wat een geweldig verhaal. Echt, 2 x gelezen, je zou ook schrijver moeten worden, zo boeiend zoals je iets op schrijft!!! Ik zou het je niet na doen, zo helemaal alleen, maar volgens mij voel jij je totaal niet alleen daar!!!Ik kan alleen maar zeggen: geniet van alles wat daar op je pad komt! Maar stiekem hoop ik toch wel dat je 1 januari 2016 aan tafel zit bij ons!!! Heel veel plezier daar! Liefs Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Westport

Bram Down Under

Mijn eerste backpackreis.

Recente Reisverslagen:

26 September 2016

Borneo, Maleisië

01 April 2016

Mijn droombaan in het Great Barrier Reef

18 Augustus 2015

Vrienden voor het leven!

12 Juli 2015

Fiji time!!

06 Mei 2015

YOLIBO
Bram

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 19510

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Februari 2014

Bram Down Under

Landen bezocht: