Tijd voor een nieuw deel van de reis! - Reisverslag uit Perth, Australië van Bram Arents - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuw deel van de reis! - Reisverslag uit Perth, Australië van Bram Arents - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuw deel van de reis!

Blijf op de hoogte en volg Bram

07 September 2014 | Australië, Perth

Na bijna twee weken in Perth te zijn geweest is het tijd om echt te beginnen aan het reizen. Maandagochtend zal ik vertrekken naar Darwin.

De eerste dagen in Perth hadden we erg mooi weer. Helaas moest ik die dagen praktische zaken regelen, zoals een bankrekening openen en een Australische sim-kaart kopen. Ik heb die dagen ook leuke dingen gedaan. Ik ben naar Heirisson Island gegaan. Dat is het eiland waar de kangoeroes zitten. Deze kangoeroes waren mensen gewend en je kon ze gewoon aaien! Daarna ben ik naar de andere kant van de stad gelopen, naar Kings Park. Vanuit dat park heb je een heel mooi uitzicht over de skyline van Perth. Naar beide plaatsen ben ik nog een aantal keren teruggegaan. De laatste keer dat ik er was zag ik dolfijnen zwemmen in de rivier!

De eerste zaterdag ben ik met wat mensen hier naar Fremantle gegaan. Dat is een klein plaatsje hier verderop. Er was een grote markt waar je voedsel uit veel verschillende landen kon kopen. Ik kocht een Venezuelaans broodachtig iets met kip. Het smaakte erg lekker! De stad verder is ook erg mooi met veel gezellige terrasjes.

Afgelopen woensdag ben ik naar Rottnest Island gegaan. Dat is een groot eiland zo'n 16 kilometer van de kust. Het is een heel mooi eiland met een ruige kust en helderblauw water. Op dit eiland rijden op wat auto's van de beheerders van het eiland na geen auto's. Je kunt er een fiets huren en de hele dag rondfietsen. De eerste uren dat ik er was ben ik geen mens tegengekomen. Er zaten veel verschillende wilde dieren op Rottnest. Ik zag salamanders, zo groot als mijn hand (en er zaten er heel veel), er zaten quokka's (het lijkt op een uit de kluiten gewassen hamster maar het is echt familie van de kangoeroe) en pelikanen en andere bijzondere vogels.

Ik heb hier tot nu toe ook veel hele leuke mensen leren kennen. Het is alleen erg jammer dat iedereen ook weer zo snel vertrekt. De meeste van de mensen met wie ik mijn eerste week heb doorgebracht, zijn inmiddels vertrokken naar andere steden. Zij hadden allemaal al mensen leren kennen met wie ze samen zouden reizen voordat ik kwam, dus moest ik zelf op zoek gaan naar reisgenoten. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan. Ik plaatste een oproep op een website hier waar heel veel mensen reisgenoten zoeken. Ik kreeg al snel een reactie van een meisje uit Finland. Zij wilde wel meereizen. Het plan was om nog één of twee reisgenoten erbij te vinden. Toen reageerde er ook nog een Engelse jongen, die ook nog een ander meisje kende die naar Darwin wilde reizen. Later haakte dat meisje af. Daarna haakte ook het Finse meisje af omdat ze werk had gevonden. De Engelse jongen vond twee Duitse meisjes. Een half uur voordat we hadden afgesproken, haakte de Engelse jongen af. Ik ontmoette de twee meisjes (die ik geheel toevallig de avond daar voor al met uitgaan had ontmoet) en we spraken af om te proberen er nog iemand bij te vinden. Op onze oproep reageerde een Taiwanese jongen, maar ook hij haakte de volgende dag alweer af. Daarna besloten we gewoon om met z'n drieën naar Darwin af te reizen.

Gisteren hebben we definitief de campervan geboekt. Het kost veel geld maar het is wel wat meer luxe dan een auto. Drie weken slapen in een tentje is ook niet alles.

De reis begint dus maandag. Over drie weken, op maandag 29 september, zullen we aankomen in Darwin na een reis van meer dan 4.200 kilometer. Omdat ik in deze periode weinig tot geen internet zal hebben, zal het nieuwe reisverslag pas in Darwin op internet komen.

Ik heb wat foto's toegevoegd. Voor de mensen die geen Facebook hebben: hier is een link naar een filmpje dat ik heb gemaakt van mijn tijd in Perth. (Het is niet te bekijken op de telefoon): https://www.youtube.com/watch?v=U1XmJhwArpA

  • 07 September 2014 - 09:43

    Gerda:

    Hoi Bram.
    Leuk dat we weer mee kunnen genieten van jou reis en mooi dat je
    wat reisgenoten hebt gevonden het is altijd gezelliger.We blijven je met
    veel plezier volgen.

    Groetjes Kevin Fred en Gerda.Xx

  • 07 September 2014 - 11:57

    Bert:

    Dag Bram,
    Een mooi verslag, fijn dat je je omgeving thuis mee laat genieten. Als kost het dan het nodige, je kunt nu drie weken met een goed vervoermiddel op stap en uiteindelijk heb je er hard voor gewerkt en best wel wat bijeen gespaard. Verschillende manieren van reizen, heeft ook wel iets. Nu kun je onderweg ook nog het nodige zien. Ik hoop dat je de komende weken toch af en toe een sms-je kunt sturen of een appje zodat we weten waar je zit. Ik vind het leuk om het thuis op de kaart te zetten. Mooi dat je in gezelschap verder kunt met je reis. Het is een grote afstand maar in drie weken gaat dat lukken. Ik hoop dat het links rijden je mee gaat vallen, ik weet het niet maar erg druk zal het op deze route niet zijn. Kijk toch goed uit en ik hoop dat het klikt met je reisvriendinnen. Ik heb daar alle vertrouwen in. Goed reis en geniet van alles wat je onderweg weer tegenkomt.
    Groetjes pap

  • 07 September 2014 - 12:17

    Marian:

    Ha Bram. Mooi verslag Bram. Fijn dat je het daar het zo goed naar je zin hebt. Geniet van je reis naar Darwin. En laat af en toe wat horen als het kan. Groetjes mam. Xxx

  • 07 September 2014 - 13:27

    Ton En Dina:

    Hoi Bram aan bovenstaande berichten van je ouders heb ik niets toe te voegen wij genieten van je mooie verslagen en foto`s maar vooral van je blijde blikken die je stuurt op je persoonlijke foto`s.
    Geniet van alles daar en blijf gezond.
    Lieve groeten van Ton en Dina.

  • 29 September 2014 - 13:52

    Chantelle:

    Hee Bram, ziet er allemaal super gaaf uit! En als t goed is vandaag dus arriveren in Darwin!
    Ben benieuwd naar je volgende verslagen!! Geniet van alles!!!
    Groetjes Chantelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Bram Down Under

Mijn eerste backpackreis.

Recente Reisverslagen:

26 September 2016

Borneo, Maleisië

01 April 2016

Mijn droombaan in het Great Barrier Reef

18 Augustus 2015

Vrienden voor het leven!

12 Juli 2015

Fiji time!!

06 Mei 2015

YOLIBO
Bram

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 19497

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Februari 2014

Bram Down Under

Landen bezocht: