De eerste dag! - Reisverslag uit Perth, Australië van Bram Arents - WaarBenJij.nu De eerste dag! - Reisverslag uit Perth, Australië van Bram Arents - WaarBenJij.nu

De eerste dag!

Blijf op de hoogte en volg Bram

27 Augustus 2014 | Australië, Perth

Hallo allemaal!

Hier is dan mijn eerste reisverslag vanuit Perth, Australië. Ten eerste wil ik eerst even iedereen bedanken voor de lieve berichtjes van afgelopen dagen! 

Na twee lange vluchten (Amsterdam – Singapore 12 uur en Singapore – Perth 5 uur) ben ik gisteren aangekomen in Australië.In het vliegtuig naar Singapore heb ik twee Belgische meisjes leren kennen. Zij zaten naast mij in het vliegtuig. In Singapore heb ik al weer afscheid van ze moeten nemen. Zij vlogen namelijk niet meer verder. Hun plan was om 9 maanden door Zuid-Oost Azië te reizen.

Het weer is hier prima, zo rond de 21 graden. Het wordt wel vroeg donker hier en het koelt dus ook snel af. Het hostel is erg netjes. Het is schoon hier, er is een grote keuken en de douches zijn erg goed. Alleen kraken de bedden behoorlijk. Ik slaap in een 4 persoons kamer. Ik had een 6-persoons kamer geboekt, maar bij aankomst bleken alle bedden bezet, en dus werd ik voor dezelfde prijs overgeplaatst. De kamer deel ik met een Duits stelletje van mijn leeftijd en een Brit. Omdat het hostel me bevalt heb ik al aangegeven dat ik langer wil blijven. Dat is wel mogelijk, maar dan wordt ik wel overgeplaatst naar een andere kamer.

Het stikt in dit hostel van de Duitsers. Wordt er even geen Engels gesproken, dan is het wel Duits dat je hoort. Gisteravond ben ik op stap gegaan met wat mensen van het hostel. Ik was daar met het Duitse stelletje, twee andere Duitsers, een Chileen (die hier 5 maanden aan de universiteit studeert) en een Spaanse vrouw die in Australië was voor een congres en er nu een vakantie aan had geplakt. Het was een leuke avond! De twee Duitse jongens vertrekken op 4 september met een huurauto richting Darwin. Dat vind ik nog iets te vroeg, ik wil nog een paar dagen langer hier blijven. Ze hebben me ook (nog) niet uitgenodigd om mee te rijden. Eén van die Duitse jongens heeft mij gevraagd om samen vanaf Darwin naar Alice Springs te reizen. De andere Duitser zal in Darwin blijven voor werk. Het lijkt me leuk om samen te reizen, maar dan moet ik wel op tijd in Darwin zijn. De komende dagen ga ik dus proberen een reismaatje te vinden om naar Darwin te gaan over twee weken.

Vandaag ga ik de stad in om een bankrekening en een SIM-kaart te regelen. Daarna wil ik de stad een beetje verkennen en naar een klein eilandje lopen waar kangoeroes zitten. De Duitse jongens waren daar gisteren geweest. Ze hadden geen kangoeroes gezien, maar ze hebben wel dolfijnen in de rivier zien zwemmen! Ik zal wat foto’s onderweg maken, zodat jullie ook een kleine indruk krijgen van de stad.

De groeten vanuit het zonnige Perth!!

  • 27 Augustus 2014 - 08:17

    Bert:

    Dag Bram
    Mooi je eerste ervaringen te mogen lezen. Toch op zo'n eerste dag al wat contacten gelegd en wellicht al iemand gevonden met wie je naar Alice Springs kunt reizen. Je weet veel beter dan ik dan het aantal contacten die je opdoet snel zal stijgen. Succes met het regelen van wat praktische dingen vandaag en maak er een leuke dag van. We horen weer van je. Groeten pap

  • 27 Augustus 2014 - 09:40

    Truus Gerrits:

    Ha Bram
    Leuk om te lezen dat de reis goed is verlopen en de plek waar je zit je goed bevalt en je al leuke contacten hebt opgedaan. De eerste indruk is altijd belangrijk. Succes vandaag met het regelen van alles en veel plezier met de kangoeroes. We zien de foto's wel tegemoet.Groetjes van Theo en Truus

  • 27 Augustus 2014 - 10:03

    Marian:

    Ha Bram, wat fijn dat je al zo wat mensen ontmoet hebt. Ben benieuwd naar de foto's die je maakt.
    Have a good time.Succes met alles regelen. Groetjes mam. Xx

  • 27 Augustus 2014 - 11:39

    Jasper Huberts:

    Hey Bram,
    Wat leuk je eerste indrukken en ervaringen te lezen! Heel wat bij elkaar voor een eerste dag. Mooi ook te lezen dat de eerste contacten zijn gelegd, al had ik daar stiekem wel vertrouwen in:p. Geniet van je dagje en ook ik ben benieuwd naar de foto's en natuurlijk je volgende reisverslag. Enjoy! Groeten Jasper

  • 27 Augustus 2014 - 14:12

    Marja:

    hey Bram,
    erg leuk om je eerste verslag te lezen,er zullen nog vele volgen:-) en blij dat je al wat mensen hebt ontmoet,we zijn benieuwd naar de foto,s!
    Veel plezier grt Arie en Marja

  • 27 Augustus 2014 - 14:25

    Helmie:

    Hoi Bram,
    leuk om te lezen,ik zal je zeker blijven volgen.
    En ben zeker benieuwd naar de foto's
    Groetjes en succes Helmie

  • 27 Augustus 2014 - 14:26

    Peer Küsters:

    Hallo Bram, Hartstikke fijn om te horen dat het tot nu toe allemaal vlotjes verloopt. Hoopt dat zich dat allemaal doorzet en dat je een geweldige ervaring opdoet daar in het verre down-under. Ik blijf je regelmatig volgen op je blog en wens je veel positieve gebeurtenissen toe. Peer Kusters

  • 27 Augustus 2014 - 14:44

    Maon:

    Hey Bram, wat leuk om je zo te kunnen volgen! En tja dat je al veel contacten hebt gemaakt, verbaast me niks, sociaal als je bent, zal je ook nog wel dat ritje aangeboden worden ;-) veel plezier
    liefs Manon

  • 27 Augustus 2014 - 16:06

    Ton En Dina:

    Hoi Bram fijn om dit zo te kunnen lezen en op deze manier ook van jouw reis mogen genieten het is je zoo gegund, we hopen dat je heel veel van deze reis mag genieten en wij dus stiekempjes ook,heel veel geluk ook met de fijne contacten die je zeker zal maken jou kennende.
    Groetjes Ton en Dina.

  • 27 Augustus 2014 - 19:55

    Wies :

    Das al een heel leuk positief begin van je reis Bram. En een goed begin....ben al benieuwd naar je foto's. Veel plezier weer verder en tot je volgende bericht .

  • 27 Augustus 2014 - 21:07

    Truus:

    Ha bram
    Wat leuk dat je iedereen kunt laten zien hoe je reis verloopt. De eerste contacten zijn gelegd de rest volgt ook.ik wens je veel plezier daar geniet er maar van groetjes truus.

  • 28 Augustus 2014 - 16:34

    Jeroen, Eri En Sherly Van Den Bos:

    Hoi Bram,
    Thuis aan de duitse grens, nu mijlen ver van huis en nog steeds duitsers. ha ha.
    Zo te lezen gaat je de draai daar wel lukken.
    Zorg dat je geen heimwee krijgt en heb het naar je zin.
    Vanuit het regen overgoten Limburg, succes en wachten met spanning op je foto's.
    Note: je kunt ook via waarbenjij.nu ook korte filmpjes uploaden met je mobiel.
    Groet en zorg goed voor jezelf.
    Jeroen, Eri en Sherly.

  • 28 Augustus 2014 - 20:55

    Samanta:

    Ha Bram, geweldig wat je doet. Dit was ooit mijn droom. Ik ga je volgen. En ik kan niet wachten op je foto's van dit avontuur. Geniet ervan en take care.
    Groetjes Samanta

  • 30 Augustus 2014 - 09:09

    Gerda:

    Hoi Bram.Mooi dat jou reis zo goed is gegaan en dat je al contact hebt met andere backpackers.Mooi dat we zo een beetje mee kunnen genieten door jou verhalen en foto's.Geniet ervan.Groeten Kevin Fred en Gerda Xx

  • 01 September 2014 - 22:52

    Ria :

    Hoi Bram, ik hoorde van Ilse vanavond dat we je eerste reisverslag kunnen lezen. Ook heb ik wat foto 's gezien. De laatste paar dagen had ik niet meer op je site gekeken en was dus blij verrast! Leuk dat we op deze manier kunnen meegenieten. Heej Bram, ik blijf je volgen. Lieve groet vanuit Groesbeek. Ria x

  • 08 September 2014 - 20:59

    Cilia:

    Hoi bram
    Fijn dat je het naar je zin hebt.je schrijft een mooi verslag je kunt je goed volgen, had niet anders verwacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Bram Down Under

Mijn eerste backpackreis.

Recente Reisverslagen:

26 September 2016

Borneo, Maleisië

01 April 2016

Mijn droombaan in het Great Barrier Reef

18 Augustus 2015

Vrienden voor het leven!

12 Juli 2015

Fiji time!!

06 Mei 2015

YOLIBO
Bram

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 946
Totaal aantal bezoekers 19491

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 25 Februari 2014

Bram Down Under

Landen bezocht: